Leer (weer) slapen zonder medicatie of kopzorgen

Gedurende 6 weken volgen we je persoonlijk op

We analyseren je huidige slaappatroon en slaapgedrag

Elke week een nieuw persoonlijk slaapschema

Regelmatig krijg je ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken

Je ontvangt dagelijks effectieve tips & tricks

We sporen verkeerde slaappatronen op en doorbreken ze

Informatie, educatie en advies over slaap

Aanpak tegen piekeren en het aanleren van gedachtencontrole

Hoe werkt Start To Sleep?

Wat mag je verwachten gedurende 42 dagen?

  • 6 weken online training met persoonlijke begeleiding
  • Analyse, opvolging en bijsturing van je huidige slaappatroon en slaapgedrag
  • Elke week een nieuw, persoonlijk slaapschema
  • Dagelijks effectieve interactieve tips & tricks
  • Aanleren van gedachtencontrole en aanpak tegen piekeren
  • Luisteroefeningen voor ontspanning en mindfulness
  • Informatie, educatie en advies over slaap

Stap 1 - Assessment

Via deze weg maken we een heldere inschatting van je slaapklacht. Deze inschatting zal meebepalend zijn voor de informatie die je via het online-platform krijgt om (weer) beter te leren slapen!

Stap 2 - Online betaling

De 6 weken training kost 99 euro. Er is een eenvoudige betalingswijze. Mail ons voor informatie over een eventuele terugbetaling ziektefonds. 

Stap 3 - 42 dagen online training

Je hebt je ingeschreven om aan de training deel te nemen en (weer) beter te leren slapen. Vanaf nu zal je 42 dagen opgevolgd worden om je slaap terug in handen te nemen.

Wat is een gratis assessment?

Eigenlijk is het assessment jouw persoonlijke slaapdossier dat ons een duidelijk beeld geeft van je slaapprofiel en slaapproblemen.
Dit slaapdossier is voor ons belangrijk zodat je opvolging correct en persoonlijk kan verlopen.

Tijdens het assessment worden er heel wat vragen gesteld zoals:
Je huidige slaappatroon, moment van opstaan/slapen gaan tijdens de week, gedurende het weekend, welke problemen je ervaart bij het slapen, of je slaapmedicatie neemt, of je een medische aandoening hebt (CVS, apneu, rusteloze benen, enz...) en een heleboel andere vragen.

Deze vragen en antwoorden zijn noodzakelijk om ons een goed beeld te geven van jouw slaapproblemen.
Het assessment is gratis en na het invullen van het assessment ontvang je van ons eerst een e-mail met wat meer info en kan je ervoor kiezen om de online training te volgen.


Ontdek hier onder op deze pagina wat je nog meer mag verwachten van de online training.

Hoe werkt Start To Sleep?

6 weken persoonlijke opvolging

Tijdens de online Start To Sleep mag je rekenen op een persoonlijke opvolging. 
Je slaapschema wordt bijgestuurd waar nodig en indien je extra vragen of problemen hebt staan we voor je klaar. je kan ons mailen of telefoneren. Als je slaapmedicatie neemt, mail ons dan zeker voor extra advies in verband met de afbouw ervan. 

Analyse, opvolging en bijsturing van je huidige slaappatroon en slaapgedrag

Gedurende 42 dagen vul je online je slaapdagboek in. Jouw slaappatroon en slaapgedrag wordt voortdurend in de gaten gehouden.
Via vragenlijsten krijgen we een beter beeld van je slaapgedrag waardoor we je gedurende de hele periode nauwlettend kunnen opvolgen.

Elke week krijg je een nieuw aangepast slaapschema aangepast aan jouw persoonlijke situatie.

Dagelijks effectieve interactieve tips & tricks

Naast de persoonlijke begeleiding ontvang je dagelijks interactieve tips (via filmpjes, teksten, luisteroefeningen, enz...)
Ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken worden aangereikt maar we leren je ook controle houden over je gedachten en pakken het piekeren aan.

Aanleren van gedachtencontrole en aanpak tegen piekeren

Een voorwaarde om goed te slapen is ontspanning. Spanning en stress horen niet thuis in een gezond slaappatroon. Het stresshormoon cortisol is bij velen in de avonduren nog te hoog waardoor inslapen moeilijk is. Dit zorgt ook voor een veel te lichte slaap in de nacht. Ontspanningsoefeningen, relaxatie en meditatie overdag kunnen je helpen en daarom zal ik je ook deze technieken aanreiken via luisteroefeningen.

Slechte slaapgewoonten afleren

Door veel wakker te liggen in bed bouw je eigenhandig aan een negatieve associatie tussen je bed en slecht slapen. Je zal leren wat stimuluscontrole is en hoe je hiermee om gaat. Stimuluscontrole zal je helpen om je bedtijd zo efficiënt mogelijk te benutten: enkel in bed liggen als je slaperigheid voelt. 

Alle slaapmythes worden ontkracht!

Je krijgt veel informatie, educatie en advies over slaap en alle misverstanden rond slaap worden weggenomen.
We bespreken het gebruik van slaapmedicatie, koffie, het moment van opstaan, slapen gaan, aantal uren slaap, dutjes, enz... Ook ga je aandacht besteden aan je dagafbouw en leren om een goede overgang tussen de dag en nacht te maken. En jawel, tv kijken is toegestaan! :)

Wanneer begin je best met Start To Sleep?

Hou er rekening mee dat je je tijdens de training aan een aangepast slaapschema zal moeten aanhouden. Je nieuwe slaapschema wordt berekend op basis van je huidige slaapschema. Starten met Start To Sleep doe je dus best wanneer je enkele normale werkweken tegemoet gaat.
Enkel zo kan je je brein volledig resetten!

Natuurlijk mag je op termijn wel eens een uitzondering maken maar je zal in het begin toch even moeten doorbijten. Hoe je deze uitzonderingen het best aanpakt en vervolgens de draad terug op pikt, leren we je in de training.

Dus heb je in de komende 6 weken een verre reis of heel wat uitzonderlijke werkuren gepland? Wacht dan even met de start van de training zodat je deze kan doorlopen zonder al te veel obstakels.