Leer (weer) slapen zonder medicatie of kopzorgen

Gedurende 6 weken volgen we je persoonlijk op

We analyseren je huidige slaappatroon en slaapgedrag

Elke week een nieuw persoonlijk slaapschema

Regelmatig krijg je ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken

Je ontvangt dagelijks effectieve tips & tricks

We sporen verkeerde slaappatronen op en doorbreken ze

Informatie, educatie en advies over slaap

Aanpak tegen piekeren en het aanleren van gedachtencontrole

Hoe werkt Start To Sleep?

Wat mag je verwachten gedurende 42 dagen?

  • 6 weken online training met persoonlijke begeleiding
  • Analyse, opvolging en bijsturing van je huidige slaappatroon en slaapgedrag
  • Elke week een nieuw, persoonlijk slaapschema
  • Toegang tot het online platform van Start To Sleep
  • Dagelijks effectieve interactieve tips & tricks
  • Aanleren van gedachtencontrole en aanpak tegen piekeren
  • Luisteroefeningen voor ontspanning en mindfulness
  • Informatie, educatie en advies over slaap
  • Persoonlijke ondersteuning van slaapexpert Annelies Smolders

Hoe werkt Start To Sleep?

Wat is een gratis assessment?

Eigenlijk is het assessment jouw persoonlijke slaapdossier dat ons een duidelijk beeld geeft van je slaapprofiel en slaapproblemen.
Dit slaapdossier is voor ons belangrijk zodat je opvolging correct en persoonlijk kan verlopen.

Tijdens het assessment worden er heel wat vragen gesteld zoals:
Je huidige slaappatroon, moment van opstaan/slapen gaan tijdens de week, gedurende het weekend, welke problemen je ervaart bij het slapen, of je slaapmedicatie neemt, of je een medische aandoening hebt (CVS, apneu, rusteloze benen, enz...) en een heleboel andere vragen.

Deze vragen en antwoorden zijn noodzakelijk om ons een goed beeld te geven van jouw slaapproblemen.
Het assessment is gratis en na het invullen van het assessment ontvang je van ons eerst een e-mail met wat meer info en kan je ervoor kiezen om de online training te volgen.


Ontdek hier onder op deze pagina wat je nog meer mag verwachten van de online slaapcoaching.

Stap 1:
Assessment (gratis)

Via deze weg maken we een heldere inschatting van je slaapklacht. Deze inschatting zal meebepalend zijn voor de informatie en begeleiding die je via het online-platform krijgt om weer beter te leren slapen!

Stap 2:
Online betaling

De 6 weken online slaapcoaching kost €99 euro, dat is een besparing van maar liefst €261 ten opzichte van de slaapcoaching in de praktijk.
De training start onmiddellijk na je betaling!

Stap 3:
6 weken online slaapcoaching

Je hebt je ingeschreven om aan de training deel te nemen en (weer) beter te leren slapen. Vanaf nu zal Annelies jou gedurende 42 dagen persoonlijk opgevolgen zodat jij je slaap terug in handen krijgt!

 

6 weken persoonlijke opvolging

Tijdens de online Start To Sleep mag je rekenen op een persoonlijke opvolging. 
Je slaapschema wordt bijgestuurd waar nodig en indien je extra vragen of problemen hebt staat Annelies voor je klaar. je kan mailen of telefoneren.
Als je slaapmedicatie neemt, mail ons dan zeker voor extra advies in verband met de afbouw hiervan. 

Analyse, opvolging en bijsturing van je huidige slaappatroon en slaapgedrag

Gedurende 42 dagen krijg je toegang tot het online platform van Start To Sleep en vul je online dagelijks jouw slaapdagboek in.
Jouw slaappatroon en slaapgedrag wordt voortdurend in de gaten gehouden.
Via vragenlijsten krijgen we een beter beeld van je slaapgedrag waardoor we je gedurende de hele periode nauwlettend kunnen opvolgen.

Elke week krijg je een nieuw aangepast slaapschema, aangepast aan jouw persoonlijke situatie!

Dagelijks effectieve interactieve tips & tricks

Naast de persoonlijke begeleiding ontvang je dagelijks interactieve tips (via filmpjes, teksten, luisteroefeningen, enz...).
Ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken worden aangereikt maar we leren je ook controle te houden over je gedachten en pakken het piekeren aan.

Aanleren van gedachtencontrole en aanpak tegen piekeren

Spanning en stress horen alleszinds niet thuis in een gezond slaappatroon, ontspanning is één van de voorwaarden om goed te slapen. Tijdens de online slaapcoaching worden er daarom onder andere ontspanningsoefeningen, relaxatie- en meditatieoefeningen aangereikt via luisteroefeningen maar ook heel wat andere tips & tricks meegegeven.

Slechte slaapgewoonten afleren

Door veel wakker te liggen in bed bouw je eigenhandig aan een negatieve associatie tussen je bed en slecht slapen. Je zal leren wat stimuluscontrole is en hoe je hiermee om gaat. Stimuluscontrole zal je helpen om je bedtijd zo efficiënt mogelijk te benutten.

Alle slaapmythes worden ontkracht!

Je krijgt veel informatie, educatie en advies over slaap en alle misverstanden rond slaap worden weggenomen.
We bespreken het gebruik van slaapmedicatie, koffie, het moment van opstaan, slapen gaan, aantal uren slaap, dutjes, enz...
Ook ga je aandacht besteden aan je dagafbouw en leren om een goede overgang tussen de dag en nacht te maken. En jawel, tv kijken is toegestaan! :)

Wanneer begin je best met Start To Sleep?

Hou er rekening mee dat je je tijdens de training een tijdje aan een aangepast slaapschema zal moeten houden.
Je eerste nieuwe slaapschema wordt berekend op basis van je huidige slaapschema.
Daarna bekijken we van week tot week hoe het verder moet.
Starten met Start To Sleep doe je dus best wanneer je enkele normale werkweken tegemoet gaat.
Hou je je aan de opgelegde slaapregels, dan kan je je brein volledig resetten!

Natuurlijk mag je op termijn wel eens een uitzondering maken maar je zal in het begin toch even moeten doorbijten.
Hoe je deze uitzonderingen het best aanpakt en vervolgens de draad terug op pikt, leren we je in de training.

Dus heb je in de komende 6 weken een verre reis of heel wat uitzonderlijke werkuren gepland?
Wacht dan nog heel even met de start van de training zodat je deze kan doorlopen zonder al te veel obstakels.

Ook wanneer je kampt met psychische klachten, anders dan een slaapprobleem, vraag je best eerst advies over het volgen van de cognitieve gedragstherapie insomnia aan je behandelende huisarts, psycholoog, psychoterapeut, psychiater,...
Bij burn-out, bore-out, despressie of andere psychische klachten kan de slaaptraining voor jou mogelijks mentaal nog wat te zwaar zijn.
Net daarom is het van belang dit op voorhand even voor te leggen bij een specialist.

Heb je hier vragen over? Dan kan je Annelies contacteren voor een advies en indien nodig een afspraak vastleggen voor een intakegesprek bij Huis Midori, de groepspraktijk met meer dan 15 psychologen en therapeuten in Hasselt.