Leer (weer) slapen zonder medicatie of kopzorgen

Gedurende 6 weken volgen we je persoonlijk op

We analyseren je huidige slaappatroon en slaapgedrag

Elke week een nieuw persoonlijk slaapschema

Regelmatig krijg je ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken

Je ontvangt dagelijks effectieve tips & tricks

We sporen verkeerde slaappatronen op en doorbreken ze

Informatie, educatie en advies over slaap

Aanpak tegen piekeren en het aanleren van gedachtencontrole

Lichttherapie

Bestel je lichtbril


Lichtbak  model 'Edge Litebook'
€155,00 incl btw



Dit is een bakje dat je naast je ontbijtbord of pc zet.



 

Bestel Edge Litebook


Lichtbril model 'Retimer'
€169,00 incl btw



Bij de Retimer schijnen de lapjes onder de ogen. Deze lichtbril is iets logger dan de Luminette, minder elegant en soms iets te groot als je een smal gezicht hebt. Je kan je eigen bril dragen onder dit model

Bestel Retimer


Lichtbril model 'Luminette'
€199,00 incl btw



Bij de Luminette heb je niet het gevoel dat er iets in de weg zit. Bij deze lichtbril schijnen de lampjes van bovenaf naar de ogen. Je kan je eigen bril eronder dragen met dit model.
 

Bestel Luminette

Hoe werkt lichttherapie? Voor wie is het nuttig?

Wat is winterblues?

Zolang er is licht is, wordt ons slaaphormoon 'melatonine' onderdrukt. In de winter is er echter te weinig licht en is er dus onvoldoende onderdrukking van melatonine. Hierdoor begin je al vroeg in een winteravond melatonine te produceren. Dit kan leiden tot de gekende winterdepressie of 'winterblues': een gevoel van algemene vermoeidheid en een suf, humeurig gevoel in de ochtend.

Symptomen die duiden op winterblues:

  • Gevoelens van vermoeidheid en neerslachtigheid
  • Veel zin om te slapen
  • Initiatiefverlies en lusteloosheid
  • Zin om te eten, vooral koolhydraatrijk eten (pasta, chips, chocolade)
  • Meer zin in alcohol
  • Sombere gevoelens
  • Prikkelbaar
  • Gewichtstoename
  • Concentratieproblemen
  • Vermindering libido

Wat is het effect van een lichtbril?

De lichtbrillen zijn efficiënt gebleken voor shiftwerk en werken in ploegensysteem!

Door extra te slapen, zowel in de nacht als overdag, gaat de vermoeidheid niet afnemen. Op deze wijze creëer je zelfs een slaapprobleem! Teveel slapen doet de kwaliteit van je slaap zakken en zodoende raak je net nog meer vermoeid en suf. Het verhaal van de vicieuze cirkel.

Het effect bij het gebruik van een lichtbril:

  • 58% energieverbetering
  • 32% daling vermoeidheid
  • 68% slaapverbetering!

Hoe werkt een lichtbril?

De lampen van onze lichtbrillen bevatten een combinatie van veel lichtsterkte/lux én blauw licht waardoor 20 minuten voldoende is om vermoeidheid tegen te gaan.

In de jaren '80 werd de effectiviteit van lichttherapie reeds bewezen maar er bestonden toen enkel de 'lichtbakken'. 

Ondertussen is de technologie erop vooruit gegaan en kwamen de lichtbrillen tot ontwikkeling. Gedaan met 20 minuten voor de 'lichtbak' te zitten, met de lichtbril blijf je mobiel. Hij staat hoog op je neus, waardoor je zicht niet belemmerd wordt. Tevens een gemak voor mensen die een bril dragen. Je kan er dus gewoon mee rondlopen en je ochtendritueel doen, met de lichtbril letterlijk op je neus.