Waarom Start To Sleep?

Slaaptherapie

Je kan zelf je slaapproblemen verhelpen! In de Start To Sleep leer ik je op basis van cognitieve gedragstherapie CGT-i (CBT-I: Cognitive Behaviour Training-Insomnia) je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken. Elke dag ontvang je een filmpje, tekst of luisteroefening. 

Deze slaaptherapie geef ik ook in de groepsprakijk Huis Midori te Hasselt. Je kan deze in een groep volgen (maximum 8 deelnemers) of individueel. Stuur ons een mail voor informatie ivm terugbetaling ziektefonds. Er zijn vaak deelse terugbetalingen (afhankelijk van jouw ziektefonds) voor zowel de persoonlijke slaaptherapie als de Start To Sleep online.

Op welke wijze kan je slaapproblemen verhelpen?

Het doel van de Start To Sleep is het doorbreken van de vicieuze cirkel van foute slaapgewoonten, stress, spanning en slaapremmende gedachten. Door je kennis en vaardigheden omtrent slaap uit te breiden kan je makkelijker je gedrag en houding veranderen.

Een slaaptherapie bevat volgende onderdelen:

  • Zelfobservatie en het gedetailleerd invullen van een slaap-waakdagboek, hetgeen elke week wordt opgevolgd en aangepast;
  • Informatie, educatie en advies over slaap;
  • Opsporen en doorbreken van verkeerde slaappatronen en rituelen;
  • Aanleren van ontspanningsoefeningen en mindfulnesstechnieken via luisteroefeningen; 
  • Aanleren van gedachtencontrole en een aanpak tegen piekeren.

Met behulp van de Start To Sleep leer je om je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken!

Annelies is tijdens deze sessies jouw persoonlijke slaapcoach zowel in de online Start To Sleep training als in de slaaptraining te Hasselt Huis Midori (groepstraining of individueel). De groepstrainingen vinden plaats van 19u - 21u. Tijdens de online training is Annelies vlot bereikbaar via mail of telefonisch contact. 

 


Zijn er nog onduidelijkheden?

Kijk naar de veelgestelde vragen