Waarom Start To Sleep?

Slaapproblemen en slaaptraining

Je kan zelf je slaapproblemen verhelpen! In de slaaptraining leer ik je op basis van cognitieve gedragstherapie CGT-i (CBT-I: Cognitive Behaviour Training-Insomnia) je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken.

Ongeveer 80 % van de deelnemers aan de slaaptraining ervaart 6 weken na de behandeling geen slaapproblemen meer.

Krijg weer vertrouwen in je slaap door de start to sleep - slaaptraining en laat je dag er niet meer door vergallen. Krijg opnieuw controle over je slaap!

Op welke wijze kan je slaapproblemen verhelpen?

Het doel van de start to sleep is het doorbreken van de vicieuze cirkel van foute slaapgewoonten, stress, spanning, slaapremmende gedachten en slapeloosheid. Door je kennis en vaardigheden omtrent slaap uit te breiden kan je makkelijker je gedrag en houding veranderen.

Een slaaptraining bevat gemiddeld 6 trainingssessies gesteund op 5 pijlers:

  • Zelfobservatie en het gedetailleerd invullen van een slaap-waakdagboek, hetgeen elke week wordt opgevolgd;
  • Informatie, educatie en advies over slaap;
  • Opsporen en doorbreken van verkeerde slaappatronen en rituelen;
  • Aanleren van ontspanningsoefeningen;
  • Aanleren van gedachtencontrole en een aanpak tegen piekeren.

Met behulp van de start to sleep leer je om je slaapprobleem op een effectieve wijze aan te pakken!

Annelies is tijdens deze sessies jouw persoonlijke slaapcoach. Deze slaaptraining wordt in groep gegeven en kan eventueel (indien we dit adviseren) in samenwerking en/of doorverwijzing naar een slaaplaboratorium voor een polysomnografie, een slaaponderzoek.

De sessies van de slaaptraining vinden meestal 's avonds plaats tussen 19 en 21u.