Voor wie is Start To Sleep?

Ik heb vanalles geprobeerd, niets werkt

 

Een zinnetje dat ons erg bekend in de oren klinkt. En toch merken we
dat ook deze mensen, na het volgen van de slaaptraining van
Start To Sleep weer vlot in- en doorslapen
 en verlost zijn van hun
slaapproblemen, tegen al hun verwachtingen in.

Mailtjes als 'jij hebt mijn leven veranderd!', 'had ik dit maar veel eerder
gedaan', 'ik had nooit gedacht dat dit ging werken en dat ik zo snel al
een pak beter ging slapen', 'ik ben je zo dankbaar!',... zijn dagelijkse
kost en uiteraard doet ons dat telkens veel plezier om te horen.

Start To Sleep is een oplossing voor iedereen die slecht slaapt.
Bij wie werkt de slaaptherapie niet? Bij de mensen die het advies,
de technieken en de persoonlijke slaapschema's tijdens de slaaptraining
niet goed of helemaal niet opvolgen, als dit het geval is merken wij dit
erg snel op en stuurt Annelies je onmiddellijk bij, jij hebt alles zelf in handen!

Wetenschappelijk bewezen
De Cognitieve Gedragstherapie Insomnia, de therapie waarop de
slaaptraining van Start To Sleep gebaseerd is, is wetenschappelijk
bewezen en wérkt. Volg je het advies, de technieken en persoonlijke
slaapschema's die Annelies je gaat opleggen, dan slaap jij weer
beter na 6 weken.

In verschillende centra worden er veel onderzoeken, tests gedaan
en diagnoses gesteld maar er zijn maar weinig specialisten die je
nadien ook een goede en blijvende oplossing van de oorzaak van
je slaapproblemen bieden.

Een resultaat komt zelden alleen met een therapie of een automatische app, de relatie tussen de therapeut en patiënt is een belangrijke factor om tot een goed resultaat te komen. 
De meest bekende vorm van CGT-i is de therapie die in groep gegeven wordt. Deelnemers komen wekelijks samen, krijgen in groep advies en evalueren samen hun slaapschema's. Er bestaan ook talloze apps, websites en slaapcoaches die je een goede slaap beloven maar je verwachtingen niet kunnen inlossen.


De aanpak van Start To Sleep is echter anders en uniek in zijn vorm.
Start To Sleep werkt via een half-automatisch (ondersteunend) online platform maar de persoonlijke wisselwerking tussen patiënt en therapeut staat centraal. De technieken die je toepast zijn hetzelfde als de CGT-i maar dan aangevuld met: ACT (Acceptance and Commitment Therapy), mindfulness, dagelijks advies, individuele, persoonlijke opvolging en extra ondersteuning van slaapcoach en slaapexpert Annelies Smolders, waar nodig.

Het zijn al deze factoren samen die zorgen voor een goede slaagkans.
Door de persoonlijke ondersteuning verloopt het corrigeren en opvolgen nauwer en kan je dus ook sneller en efficiënter je slaapprobleem oplossen met de online slaaptraining, ongeacht het type slaapprobleem.

Een intakegesprek voor je slaapproblemen in de praktijk is vaak overbodig.
Je kan vandaag al starten met de online slaaptraining, de kans is groot dat je slaapprobleem al opgelost is nog voor je op gesprek komt. Er zijn meer dan 88 slaapproblemen, het online platform van Start To Sleep werkt voor de meeste slaapproblemen hiervan waardoor een intakegesprek vaak overbodig en niet noodzakelijk is. De coaching, slaaptherapie en slaaptraining wordt gegeven door slaapexpert Annelies Smolders via het online platform van Start To Sleep. Heb je ook medische klachten of wil je weten hoe we je slaap analyseren? Klik dan hier

Wat deelnemers zeggen over Start To Sleep


 

Lees meer getuigenissen

Wat is Start To Sleep?

1 op 2 slaapt slecht

Slapeloosheid is een groeiend probleem.
1 op 2 heeft er last van en bijna de helft van de bevolking is ontevreden over zijn nachtrust.
 

Slaap jij slecht? Al na enkele dagen slecht slapen begint er zich een patroon te vormen. Grijp tijdig in!

Wanneer spreken we over chronische slapeloosheid?

Wanneer klachten langer dan een half jaar bestaan spreken we van een chronische slapeloosheid.
Chronisch slecht slapen gaat veel verder dan af en toe eens slecht slapen.
Onbehandeld kan dit jarenlang aanwezig zijn en blijven, misschien zelfs je hele leven.
Hoe langer je wacht met het aanpakken van je slapeloosheid, hoe langer het zal duren dit patroon om te keren dus wees er op tijd bij.

Symptomen van chronische slapeloosheid:

  • Je bent vaak of altijd moe
  • Je kan vaak niet meer zo helder denken
  • Je kan je vaak niet goed concentreren of bent minder alert
  • Je wordt depressiever
  • Je bent lichtgeraakt
  • Woorden liggen op het puntje van je tong maar je kan er niet op komen
  • Je bent vatbaarder voor ziektes
  • Je lichaam functioneert niet goed meer

Tijdelijke of korte slapeloosheid

Tijdelijke of korte slapeloosheid kennen we allemaal wel eens. Situaties genoeg die aanleiding kunnen geven tot slechte nachten. Meestal is dit ook van voorbijgaande aard en duurt het maar enkele nachten. Een korte tijd slecht slapen kan ook geen kwaad en brengt je gezondheid geen ernstige schade toe. Je denken, aandacht, geheugen, vaardigheden en humeur zullen er maar tijdelijk onder te lijden hebben.
 

Het gebruik van slaapmedicatie of een slaappil

Annelies is niet resoluut tegen het gebruik van slaapmedicatie, zo lang het tijdelijk gebruikt wordt, bij wijze van snelle depannage en niet als langdurige 'oplossing'. Slaapmedicatie zorgt ervoor dat je in een roes gaat belanden.
Door de verdoving van de slaappil krijg je 's ochtends de indruk dat je goed geslapen hebt maar in werkelijkheid is je slaap erg licht en niet kwalitatief geweest. De slaappil zorgt er ook voor dat je niet merkt dat je wakker hebt gelegen.
Het gevolg is dat je je zelfs na het gebruik van een slaappil moe blijft voelen en bij langdurig gebruik de dosis gaat verhogen waardoor je je probleem eigenlijk nog erger maakt. Slaapmedicatie pakt niet de oorzaak van je slaapprobleem aan waardoor je in een sukkelstraatje terecht komt als je het bekijkt als oplossing en het langdurig of regelmatig gaat gebruiken. Het geeft je dus een vals gevoel.
Tijdens Start To Sleep bouw je je slaapmedicatie eenvoudig en stap per stap af, onder begeleiding van slaapexpert Annelies en je (huis)arts.