Blog week 1 Start To Sleep

1 jan. 2018

Wacht niet op een goed moment om iets aan je slaapprobleem te doen. Er is nooit een goed moment om een programma te beginnen dat gericht is op verandering. Slaapangsten en vermoeidheid raak je niet kwijt door ze te negeren of weg te duwen, je maakt zo het probleem alleen maar groter. Uitstellen is vaak gewoon een vorm van vermijden. Start dus nog vandaag met www.starttosleep.be. Vergelijk het met het lopen van een marathon. Je zal in Start to sleep uitgedaagd worden om je natuurlijke comfortzone te verlaten. In bed blijven liggen in geval van slapeloosheid is niet meer aan de orde. Je zal telkens je bed moeten verlaten. Dutten is uitgesloten. Ongeacht hoeveel je geslapen hebt, zal je moeten opstaan op een vast moment. Als je beslist hebt om aan een marathon mee te doen, aanvaard je gemotiveerd de ongemakken die daarmee gepaard gaan. Dat zal je hier ook moeten doen. Start to sleep is een een logisch stappenplan van 6 weken. Begin met een open geest, zonder gespannen verwachtingen, met enig geduld en doorzettingsvermogen. Ik zal ingaan op correct slaapgedrag, attitudes en gedachten over slaap. Ik zal uitleg geven over de belangrijkste factoren die je slapeloosheid in stand houden, de factoren die je terugvindt in de vicieuze cirkel van de slapeloosheid. Het doel van het programma is om stap voor stap het vertrouwen in slaap te herstellen. Door te leren hoe je saboterende gedachten en slaapangsten kunt herkennen en voorkomen, ontstaat er langzaam maar zeker weer een rustige houding ten opzichte van slaap. Het moet simpelweg weer aangenaam worden om naar bed te gaan.